Muzycy

Kliknij na zdjęcie, aby przeczytać notkę biograficzną

Notki biograficzne

Andrzej Bauer

Andrzej Bauer

Założyciel i Dyrygent


Zdobywca pierwszej nagrody na Międzynarodowym Konkursie ARD w Monachium oraz laureat Międzynarodowego Konkursu „Praska Wiosna” i nagrody Parlamentu Europy i Rady Europejskiej.

Ukończył studia pod kierunkiem K. Michalika, a uzupełniał je pracując m.in. z A. Navarrą, M. Sadlo oraz D. Szafranem podczas licznych kursów mistrzowskich. Odbył dwuletnie studia w Londynie, w klasie W. Pleetha jako stypendysta W. Lutosławskiego. Andrzej Bauer nagrywał dla wielu zagranicznych rozgłośni radiowych i stacji telewizyjnych oraz brał udział w międzynarodowych festiwalach. Występował z recitalami i jako kameralista, a także jako solista z orkiestrami symfonicznymi i kameralnymi w większości krajów Europy, a także w U.S.A. i Japonii.

Płyty artysty zdobywały nagrody (Fryderyk 2000, Niemieckiej Krytyki Płytowej). Andrzej Bauer wykonuje obszerny repertuar zawierający wiele dzieł muzyki najnowszej, w tym liczne utwory specjalnie dla niego skomponowane. Kolejna edycja projektu Cellotronicum, prezentowana podczas Warszawskiej Jesieni została uhonorowana nagrodą Orfeusz 2006.

Andrzej Bauer jest założycielem Warszawskiej Grupy Cellonet. Współpracuje z wybitnymi twórcami inspirując powstawanie utworów na wiolonczelę solo i media elektroniczne (Cellotronicum). Wykłada na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina oraz na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy . Coraz więcej czasu poświęca komponowaniu i improwizowaniu muzyki.

Więcej na stronach poświęconych twórczości Andrzeja Bauera:  andrzejbauer.com   Andrzej Bauer Soudcloud   Andrzej Bauer Vimeo


Magdalena Bojanowicz

Magdalena Bojanowicz


Magdalena Bojanowicz jest laureatką II nagrody i dwóch Nagród Specjalnych na VIII Międzynarodowym Konkursie im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Zdobyła także III nagrodę na I Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Spośród jej innych sukcesów konkursowych wymienić można takie nagrody jak: II nagroda na LXIX Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Ludwiga van Beethovena w Hradec (Czechy). Wyróżnienie na LXIV Międzynarodowym Konkursie „Praska Wiosna” w Pradze. II nagroda na Ogólnopolskim Konkursie duetów z fortepianem w Warszawie wraz z Michą Kozłowskim. I nagroda na Międzynarodowym Konkursie duetów z fortepianem w Częstochowie wraz z Mischą Kozłowskim.

Ukończyła OSM im. Z. Brzewskiego w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. A. Orkisza. W 2010 roku ukończyła z wyróżnieniem studia I st. na UMFC w Warszawie, w klasie wiolonczeli prof. Andrzej Bauera. Obecnie kontynuuje swoją edukację na studiach II st. w UDK w Berlinie w klasie prof. Jensa Petera Maintza.

Swoje umiejętności doskonaliła na kursach w Brukseli, Salzburgu, Pineswang, Kronberg, gdzie pracowała pod okiem takich artystów jak Julius Berger, Kazimierz Michalik, Phillippe Muller, Arto Noras, Claus Reichardt czy Victoria Yagling.

Była stypendystką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci (2001-2008) oraz Ministra Kultury i Sztuki. W 2009 roku została laureatką prestiżowego stypendium „Młoda Polska, które pozwoliło na nagranie płyty “Satin” z polską muzyką współczesną w duecie z Maciejem Frąckiewiczem. Jako TWOgether Duo zostali laureatami   Paszportów Polityki “ za odwagę, ryzyko i konsekwencję. (…) Za koncertowe kreacje, pobudzanie naszej wyobraźni i siłę przekonywania.” oraz zostali nominowani do Fryderyków – nagroda polskiego przemysłu fonograficznego w 2013r.

Występowała jako solistka z wieloma orkiestrami pod batutą takich dyrygentów jak: G. Tchitchinadze, D. Smith, V. Schmidt-Gertenbach, R. Rivolta, M. Moś, M. Klauza, T. Wojciechowski, J. Kosek, M. Nesterowicz, P. Przytocki, W. Rodek, B. Lack, E. Kovacic.

Brała udział m.in. w takich festiwalach jak XXIII Ogólnopolski Festiwal ”Tydzień Talentów” w Centrum I. Paderewskiego w Tarnowie, XV Ogólnopolski Festiwal „Gwiazdy Promują” w Jeleniej Górze, „Musica moderna” w Łodzi, „Warszawska Jesień”, „Musica Polonica Nova”, „Mistrzowie Polskiej Wiolinistyki” w Zielonej Górze, Festiwal “ Muzyka na szczytach” w Zakopanem, Festiwal “ Muzyczne przestrzenie”, „Festival au Leman” w Thonon les Bains we Francji „Festiwal Kameralny” w Moskwie oraz Festiwal Gulangyu w Xiamen (Chiny). Współtworzy warszawską grupę „Cellonet” prowadzoną przez Andrzeja Bauera.

 


Michał Borzykowski

Michał Borzykowski


urodził się w Warszawie w rodzinie muzycznej. W 2005 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie w klasie prof. prof. Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera. Przez trzy kolejne lata kontynuował studia w Hochschule für Musik w Bazylei w klasie Ivana Monighetti, które również ukończył z wyróżnieniem w roku 2008. Brał udział w wielu konkursach, otrzymując nagrody – I Nagroda w Regionalnym Przeglądzie Zespołów Kameralnych w Warszawie (1998), II Nagroda w VII Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. D. Danczowskiego w Poznaniu oraz Nagroda Specjalna im. Zofii Adamskiej za najlepsze wykonanie Sonaty w II etapie (2002), Nagroda Specjalna za najlepsze wykonanie Grave W. Lutosławskiego w IV Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie (2003). Wielokrotnie wykonywał recitale w całej Polsce, oraz za granicą, m.in. w Konzerthaus w Wiedniu, Ecole Normal – Salle Cortot w Paryżu, Kecskemet (Węgry), w Bazylei i Luzernie (Szwajcaria), Beringen (Belgia). Jako członek oktetu wiolonczelowego Celli Monighetti wystąpił na Schleswig-Holstein Festiwal w Hamburgu, wykonując utwory Sofii Gubajduliny wraz z samą Kompozytorką. Jest członkiem Warszawskiej Grupy Wiolonczelowej Cellonet. W 2005 roku był stypendystą Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w latach 2006 – 2008 stypendystą Rządu Szwajcarskiego. Michał Borzykowski prowadzi również ożywioną działalność pedagogiczną.


Robert Dacko

Robert Dacko


Ukończył studia na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie prof. Andrzeja Bauera.  Jest laureatem I miejsca na Ogólnopolskich Przesłuchaniach Zespołów Kameralnych we Wrocławiu (2003), I miejsca na Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Chełmie (2004), III miejsca na Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi (2007). Wiolonczelista Erato Trio. Od 2008 do 2014 r. wiolonczelista Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus. Współpracuje z orkiestrami  Sinfonia Varsovia, Polska Orkiestra Radiowa, Filharmonia Bałtycka, Filharmonia Dolnośląska. Jako kameralista występował w wielu salach koncertowych, m.in. Filharmonii Narodowej, Filharmonii Łódzkiej, Filharmonii Częstochowskiej, Lwowskiej Filharmonii, Acropolium w Kartaginie, Zamku Królewskiego w Warszawie, Laboratorium przy Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, Studiu Koncertowym Polskiego Radia w Warszawie.


Miłosz Drogowski

Miłosz Drogowski


W latach 2007-2012 studiował na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie pod kierunkiem Andrzeja Bauera oraz jego asystenta Bartosza Koziaka. W 2014 roku ukończył studia na Uniwersytecie Sztuki w Bern, gdzie pobierał nauki u brytyjskiego muzyka i pedagoga – Louise Hopkins. Obecnie jest stypendystą niemieckiego zespołu Ensemble Modern kształcąc się we Frankfurcie w kierunku wykonawstwa muzyki współczesnej.

Miłosz doskonalił swoje umiejętności podczas kursów mistrzowskich prowadzonych przez takich muzyków jak Julius Berger, Umberto Clerici, Miklos Perenyi, Arto Noras, Csaba Onczay, Roman Jabłoński, Kazimierz Michalik. Jako członek zespołu Chopin Piano Quintet brał udział w kursach muzyki kameralnej, ucząc się u członków kwartetów: “Alban Berg”, “Artis”, “Keller”. Wiedzę dotyczącą wykonawstwa muzyki dawnej uzupełniał podczas warsztatów z Paolo Pandolfo w Warszawie oraz Wernerem Matzke w Lipsku.

Miłosz jest laureatem i finalistą ogólnopolskich oraz międzynarodowych konkursów m.in. Gianni Bergamo Classich Music Award, VII Międzynarodowy Konkurs Wiolonczelowy im. Witolda Lutosławskiego (nagroda specjalna za najlepsze wykonanie „Grave” W. Lutosławskiego). Jego ostatni sukces to występ w półfinale III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Gaspara Cassado w Hachioji. Współpracując z Warszawską Grupą Andrzeja Bauera „Cellonet”, uczestniczył w prawykonaniach polskich i ukraińskich kompozycji dnia dzisiejszego na festiwalach w Polsce i za granicą (Festiwal Tradycji i Awangardy Muzycznej „Kody”, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Kontrasty”, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawsla Jesień” i inne).

Występował jako solista pracując pod kierunkiem takich dyrygentów jak Michał Nesterowicz, Aleksander Gref, czy Jan Miłosz Zarzycki. Nagrał partię wiolonczeli w kompozycji Pawła Łukaszewskiego „Elogium – pomordowanym w Katyniu” na baryton, wiolonczelę, dzwony i orkiestrę smyczkową (2002). Utwór znalazł się na płycie „Polska Liryka Wokalna” Grzegorza Piotra Kołodzieja, wydanej przez „Musica Sacra”.


Marta Kordykiewicz

Marta Kordykiewicz


ukończyła z wyróżnieniem OSM II st. im. Zenona Brzewskiego w Warszawie w klasie prof. Andrzeja Orkisza oraz UMFC w Warszawie w klasie prof. Tomasza Strahla i Rafała Kwiatkowskiego. Obecnie studiuje w wiedeńskim Universität für Musik und darstellende Kunst, w klasie prof. Reinharda Latzko.

Zdobyła nagrody na wielu konkursach, m.in. na IX Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym im. D. Danczowskiego w Poznaniu (I miejsce i nagroda specjalna) oraz na VII Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. M. Spisaka w Dąbrowie Górniczej (I miejsce i dwie nagrody specjalne), a także jako kameralistka, m.in. na XVIII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. K. Bacewicza w Łodzi (III miejsce). Jest laureatką nagrody artNoble 2014.

Koncertowała w wielu prestiżowych salach w Polsce i zagranicą, jako solistka występowała m. in. z Orkiestrą Filharmonii Zielonogórskiej, Filharmonii Narodowej oraz Sinfonią Varsovią. Uczestniczyła w licznych kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem znakomitych pedagogów, takich jak m. in. Kazimierz Michalik, Arto Noras, Valentin Erben, David Geringas. Była stypendystką Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci, Ministra Kultury i Sztuki, fundacji Pro Polonia, fundacji Pro Cello oraz banku Societe Generale. Od 2013 roku współpracuje z Warszawską Grupą Cellonet.


Bartosz Koziak

Bartosz Koziak


Bartosz Koziak jest zwycięzcą III Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. Witolda Lutosławskiego w 2001 r. w Warszawie, zdobywcą II-ich nagród na konkursach w Tongyeong „Isang Yun in Memoriam” (Korea) i Kijowie im. Mikola Lysenki, laureatem oraz zdobywcą nagrody specjalnej na konkursie Praskiej Wiosny, zdobywcą I nagrody na XI Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej w Krakowie; otrzymał także nagrody na Konkursach im. P. Czajkowskiego w Moskwie oraz ARD w Monachium. W 2003 roku otrzymał nagrodę specjalną Fundacji Kultury Polskiej przyznaną przez Ewę Podleś. Występował m.in. w Konzerthaus w Berlinie, Rudolfinum w Pradze, Cité de la Musique w Paryżu, Teatro Politeama w Palermo, Studiu im. Witolda Lutosławskiego i Filharmonii Narodowej w Warszawie. Jako solista współpracował z takimi orkiestrami jak: Filharmonia Narodowa, NOSPR, Sinfonia Varsovia, Sinfonietta Cracovia, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo, Münchener Kammerorchester, Praska Filharmonia, Orkiestram Radiowymi w Warszawie i Budapeszcie pod dyrekcją Krzysztofa Pendereckiego, Jana Krenza, Antoniego Wita, Gabriela Chmury, Jacka Kaspszyka, Massimiliano Caldi.

Od 2007 gra w trio ze skrzypaczką Kają Danczowską i pianistką Justyną Danczowską.

Jest zapraszany na znane festiwale m.in. Warszawską Jesień, Young Euro Classic w Berlinie, Wielkanocny Festiwal im. L. van Beethovena, Mecklemburg Vorpommern, Musica Polonica Nova, Festiwal Muzyczny w Łańcucie, Chopin i jego Europa w Warszawie.

Ukończył z odznaczeniem „Magna cum Laude” Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Profesora Kazimierza Michalika i Andrzeja Bauera oraz Conservatoire National Superieur de Musique de Paris w klasie Philippe’a Muller’a.

Od kilku lat jest regularnie zapraszany do udziału w projektach koncertowych Krzysztofa Pendereckiego. Brał udział w pierwszym nagraniu płytowym „Concerto grosso” pod dyrekcją Kompozytora.

Dzięki uprzejmości Kai Danczowskiej gra na XIX-wiecznej kopii instrumentu J. Guadagniniego, na którym koncertował wybitny polski wiolonczelista Dezyderiusz Danczowski.

Bartosz Koziak reprezentowany jest przez Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena.


Maciej Kułakowski

Maciej Kułakowski


Urodzony w 1996 roku w Gdańsku. Grę na wiolonczeli rozpoczął w wieku sześciu lat w klasie wiolonczeli prof. Jadwigi Ewald. Obecnie jest studentem Universität der Künste Berlin w klasie prof. Wolfganga Emanuela Schmidta oraz studentem Akademii Muzycznej im. S Moniuszki w Gdańsku w klasie dr Marcina Zdunika. Jest laureatem I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. W latach 2009-2012 kształcił się pod kierunkiem prof. Michaela Flaksmana w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst w Mannheim. Od 2014 roku jest także stypendystą i studentem Musik Akademie w Liechtensteinie. Koncertował w wielu krajach Europy i świata jako kameralista i solista pod batutą takich dyrygentów jak: M. Pijarowski, M. Moś, W. Rajski, T. Wojciechowski i Ł. Borowicz. Brał udział w wielu kursach muzycznych, gdzie kształcił się m.in. pod kierunkiem prof. F. Helmersona, M. Maisky’ego, T. Morka, G. Hoffmanna, P. Mullera, J. P. Maintza i I. Monighettiego. W lipcu 2010, 2011 oraz 2014 r. uczestniczył w wielkim międzynarodowym przedsięwzięciu – Morningside Music Bridge w Calgary, gdzie pracował pod kierunkiem wybitnych pedagogów. W 2011 roku w ramach tego kursu wystąpił wraz z Calgary Symphony Orchestra, wykonując Koncert wiolonczelowy h-moll A. Dworzaka i zdobywając drugą nagrodę na konkursie solistów. Zdobył też pierwsze miejsce w konkursie zespołów kameralnych wraz z młodymi artystami z Chin. 1 października 2011 roku Maciej miał zaszczyt wystąpić na koncercie inaugurującym działalność Europejskiego Centrum Muzyki w Lusławicach pod batutą Maestro K. Pendereckiego. W roku 2010, 2012 i 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz został laureatem konkursu Narodowego Centrum Kultury – Młoda Polska. Maciej interesuje się także muzyką rozrywkową – w styczniu 2010 roku w Sali Filharmonii Bałtyckiej wykonał dedykowaną jemu kompozycję Tadeusza Kassaka „McKulak” z towarzyszeniem Kassak Brass Ensemble. W 2014 na Festiwalu Wiolonczelowym w Kronbergu zdobył prestiżową nagrodę „Landgraf von Hessen Preis” dla najlepiej zapowiadającego się wiolonczelisty oraz Grand Prix na Międzynarodowym Konkursie Interpretacji Muzyki XX i XXI wieku w Radziejowicach. Maciej aktywnie zajmuje się także muzyką kameralną. Miał przyjemność pracować i występować jako kameralista z takimi muzykami jak: Alfred Brendel, Arnold Steinhardt czy Charles Neidich. W 2015 roku wraz z Triem Klarnetowym z Gdańska zdobył I nagrodę na VII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Kameralnej im. Johannesa Brahmsa w Gdansku a od 2015 roku jest członkiem Tria im. Wiłkomirskich z którym wspólnie nagrał płytę z utworami Antona Arensky’ego dla wytwórni DUX. Gra na wiolonczeli Charlesa Gaillarda z 1867 roku wypożyczanej przez fundację Deutsche Stiftung Musikleben.  


Mikołaj Pałosz

Mikołaj Pałosz


Niezależny wiolonczelista, improwizator, kompozytor, specjalizuje się w wykonawstwie muzyki współczesnej i awangardowej, absolwent warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina. Jest zdobywcą nagród na Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej im. K. Pendereckiego oraz Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego. Uczestniczył w Kursach Muzyki Nowej w Darmstadt. Występował m.in na festiwalach Warszawska Jesień, Musica Polonica Nova, 1 Festiwalu Pawła Szymańskiego, w serii Portrety Kompozytorów, contem.ucha, Ad Libitum, Audio Art. W latach 1998-2008 był członkiem zespołu wiolonczelowego Conjunto Ibérico, z siedzibą w Holandii, z którym koncertował w Europie, Brazylii, Meksyku i USA.

Jest stałym członkiem Warszawskiej Grupy Cellonet. Jego solowa płyta Cellovator DUX 0628 z kompozycjami współczesnymi i improwizacjami ukazała się w 2008 r. W 2012 r. w ramach festiwalu Warszawska Jesień prezentowana była jego kompozycja audiowizualna Dłubak Soundsystem na projekcję video, wiolonczelę i saksofon.

Więcej: www.mikolajpalosz.com         cellonetSC

 


Dominik Płociński

Dominik Płociński


solista i kameralista, laureat drugiej nagrody IX Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego im. W. Lutosławskiego w Warszawie.

Urodził się 24.05.1989 r. w Warszawie. Naukę gry rozpoczął w wieku 8 lat pod kierunkiem prof. M. Nyżnyka, następnie był uczniem prof. R. Hoffmanna. Absolwent AMFN w Bydgoszczy (2011) i UMFC w Warszawie (2013) w klasie prof. A. Bauera i as. B. Koziaka.

Finalista Konkursu Europejskiej Unii Nadawców „New Talent 2014”, zwycięzca Koncertu Roku 2013 (Nagroda Ministra Kultury). Laureat wielu konkursów krajowych i międzynarodowych, m.in. IV Konkursu Wiolonczelowego im. D. Poppera w Varpalocie (Węgry, 2009), Młodzieżowego Konkursu Wiolonczelowego im. K. Wiłkomirskiego w Poznaniu (2006).

Jako solista występował m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Polską Orkiestrą Radiową, Słowacką Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną AUKSO pod batutą takich dyrygentów jak Marek Pijarowski, Rastislav Štúr, Marek Moś, Rafał Janiak, Wojciech Semerau – Siemianowski.

W latach 2011-2014 koncertował w duecie z wybitnym pianistą Pawłem Arendtem, a w 2013 r. założył Herbert Piano Trio wraz z Joanną Kreft (skrzypce) i Bartłomiejem Weznerem (fortepian). Wchodzi w skład prężnie działającego #ENSEMBLE, który w szczególności zajmuje się promowaniem muzyki nowej.


Filip Syska

Filip Syska


urodził się w 1987 roku w Poznaniu. Jako kameralista jest laureatem I nagrody na międzynarodowych konkursach kameralnych: XIX International Chamber Music Competition in Thessaloniki (2010, Grecja), a także I nagrody na St Martin’s International Chamber Music Competition 2011 w Londynie. Od 2006 roku studiował w klasie Macieja Mazurka w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.

Od 2008 roku studia muzyczne kontynuował i ukończył z wyróżnieniem w 2011 roku w klasie Andrzeja Bauera i Bartosza Koziaka w Akademii Muzycznej F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy uzyskując wpis do złotej księgi absolwentów. Obecnie jest doktorantem tejże uczelni. W 2012 roku odbył staż artystyczny w dziedzinie kameralistyki- w klasie Mai Nosowskiej i Jana Staniendy na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie.

Jest laureatem licznych nagród na krajowych i międzynarodowych, solowych konkursach wykonawczych, m. in. : II i III nagrody na Internationaler Wettbeverb für violoncello w Liezen , w Austrii (1996, 1998) a także III nagrody na International Cello Festival w Koszycach na Słowacji (2000). Zdobył I nagrodę na Ogólnopolskich Konfrontacjach Wiolonczelowych im. Zdzisławy Wojciechowskiej w Bydgoszczy (1999).

W latach 2001-2003 znajdował się pod opieką Krajowego Funduszu na rzecz Dzieci, od roku 2011 jest stypendystą Dartington International Summer School, a w roku 2012 otrzymał prestiżowe stypendium artystyczne w ramach IX edycji programu Młoda Polska. Wraz z zespołem BMF Piano Trio nagrał płytę Landscape of memories zawierającą nagrania utworów polskiej, współczesnej muzyki kameralnej. We wrześniu 2013 roku płyta ta została wydana przez CD ACCORD.

Brał udział w kursach mistrzowskich powadzonych przez wybitnych wiolonczelistów: S. Honigberga, K. Michalika, P. Głombika, A. Orkisza, T. Strahla, A. Wróbla, a także w dziedzinie kameralistyki pod kierunkiem Stephena Kovacevich’a, Raphaela Pidoux, M. Mosia, J. Kaliszewskiej, E. Pobłockiej, a także muzyków Kwartetu Śląskiego.

Jako solista koncertował w wielu salach koncertowych zarówno w kraju jak i za granicą. Wykonał m.in. Koncert wiolonczelowy a-moll op. 129 R. Schumanna z orkiestrą Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu (w 2007 roku) a także Koncert wiolonczelowy W. Lutosławskiego z Orkiestrą Filharmonii Pomorskiej prowadzonej przez maestro Jerzego Swobodę (w 2011 roku).


Marcin Zdunik

Marcin Zdunik


absolwent Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie w klasie Andrzeja Bauera (dyplom z wyróżnieniem oraz Medalem Magna cum Laude) oraz Instytutu Muzykologii na Uniwersytecie Warszawskim (I nagroda w Konkursie im. Z.Lissy na najlepszą pracę magisterską). Studiował także w Leopold Mozart Zentrum w Augsburgu pod kierunkiem Juliusa Bergera.

Koncertuje w wielu krajach Europy, USA i Korei często prezentując własne opracowania i kompozycje. Wystąpił jako solista na estradach wielu renomowanych sal, m.in. Rudolfinum w Pradze, Carnegie Hall w Nowym Jorku, Cadogan Hall w Londynie, Konserwatorium im. P.Czajkowskiego w Moskwie, Teatr Ermitażu w Sankt-Petersburgu, Filharmonia Westfalska (Konzerthaus Dortmund), Filharmonia Słowacka w Bratysławie, Filharmonia Narodowa w Warszawie czy Studio S1 PR im.W.Lutosławskiego. Jest zapraszany do udziału w wielu prestiżowych festiwalach muzycznych, między innymi w festiwalu BBC Proms w Londynie, Muzyczny Olimp w Sankt-Petersburgu, Chopin i Jego Europa, Kammermusikfest Lockenhaus, Wartburg Festival oraz Meklenburg-Vorpommern Festival.

Współpracuje ze znakomitymi zespołami, m.in. Prague Chamber Orchestra, St.Petersburg Camerata, Orkiestrą Kameralną Unii Europejskiej, City of London Sinfonia, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej w Warszawie, a także z wieloma wybitnymi muzykami, takimi jak Urszula Kryger, Olga Pasiecznik, Ewa Pobłocka, Krzysztof Jakowicz, Nelson Goerner, Krzysztof Jabłoński czy Jose Gallardo. W ramach festiwalu Chamber Music Connects the World organizowanego przez Kronberg Academy koncertował wspólnie z Gidonem Kremerem, Yuri Bashmetem i Tatjaną Grindenko. Wystąpował pod batutą znakomitych dyrygentów, m.in. Andrzeja Borejko, Tadeusza Strugały i Antoniego Wita i Andresa Mustonena.

Był wielokrotnie nagradzany na międzynarodowych konkursach i festiwalach muzycznych.
W 2007 roku został laureatem I nagrody, Grand Prix oraz 9 innych nagrów w VI Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. W 2008 roku reprezentował Polskie Radio w Bratysławie na Międzynarodowym Forum Młodych Wykonawców organizowanym przez Europejską Unię Radiową (EBU) zwyciężając i zdobywając tytuł New Talent 2008..
W 2009 roku otrzymał nagrodę Gwarancja Kultury przyznaną przez TVP Kultura.
W czerwcu 2009 roku ukazała się debiutancka płyta Marcina Zdunika zrealizowana z udziałem Orkiestry Kameralnej Wratislavia, pod kierownictwem Jana Staniendy, zawierająca m.in. nagrania dwóch koncertów wiolonczelowych J.Haydna. Za płytę tę otrzymał nagrodę Fryderyk 2010. Jego najnowszy album płytowy, zrealizowany przy współudziale pianistki Aleksandry Świgut i wydany nakładem Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina poświęcony jest muzyce R. Schumanna.
Marcin Zdunik dokonał wielu nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji oraz dla Radia Słowackiego. Gra na wiolonczeli wykonanej przez Wojciecha Topę.